De loopafstanden inkorten heeft de verspilling van PBM's gereduceerd.
In 2014 wou PROMAT de uitgifte van hun PBM’s herbekijken.
PBM’s werden uitgegeven via het loket van het magazijn. Dit had verschillende nadelige gevolgen:
Door het plaatsen van één Rotopoint op 2 verschillende locaties, dicht bij de operatoren, heeft Martijn Provost (Liability Engineer) deze werkpunten weten op te lossen.
De Rotopoints stockeren artikelen waarop een hoge rotatie zit. Zoals bijvoorbeeld diverse handschoenen (standaard, rubber en hittebestendige uitvoeringen), veiligheidsbrillen, stofmaskers en Tyvek pakken.
Martijn Provost: "Door de aanwezigheid van de automaten is het hamsteren aan banden gelegd."
Snelheid:
De loopafstanden voor de operatoren zijn aanzienlijk verminderd. De magazijniers moeten geen uitgifte meer doen van deze producten waardoor ook wachttijden aan het magazijnloket zijn verdwenen.
Daling verbruik:
De producten worden nu per paar uitgegeven terwijl dit voordien per 12 paar was. De operatoren gaan nu consequenter en zorgzamer om met hun PBM’s. Dit komt het verbruik van de handschoenen ten goede.
Inventarisatie:
Aangezien de PBM’s nu dichtbij ter beschikking liggen, is het hamsteren overbodig. De onderhoudsdienst heeft geen individuele stocks meer liggen, waardoor onze inventaris veel overzichtelijker is geworden.
Klik op MAGAZIJNINRICHTING voor een algemeen overzicht.